all

Dernek üyelerimizden oluşan 13 kişilik bir ekip olarak, doğa ile gerçek bir temas kurabilmek ve bunu olabildiğince maceralı bir şekilde yaşamak için, 21/22 Kasım 2015 tarihlerinde Kırklareli - Balkaya dolaylarında bir keşif gezisi yaptık. Önceden çizilmiş ya da deneyimlenmiş bir rotayı izlemek yerine, doğrudan ağaçların arasına dalarak hem yolumuzu hem de doğanın bir parçası olan kendimizi bulmaya çalıştık.

Doğa nedir? Evimizdir. Biz bu evin gelişigüzel ve nezaketten yoksun bir şekilde kullanılan şehirlerinden çıkmadıkça, odasının dağınıklığında kendini oradan oraya atan çocuklar gibi olmuştuk. İşte bu koca evin pek uğramadığımız yemyeşil köşelerinde kaybolduk bu hafta sonu. Evet kaybolduk, çünkü kaybolmak için yollara koyulmuştuk.

Balkaya köyü dolaylarında aracımızdan inip yürümeye başladık. Önceden çizilmiş bir güzergah olmadan, bulduğumuz ilk patikaya doğru adım atmaya başladık. Hafif dönemeçli bir sırtı çıktığımız sırada, arkadan hızlı adımlarla bize yetişen bir dost gördük. Arabadan iner inmez yanımıza gelip bizi tanımaya çalışan ve yol boyu da bize eşlik eden bir köpekti bu. Bizi ilk kez görmesine rağmen, her türlü beklentiden uzak, sadece en iyi bildiği şeyi yapıp yol göstermeye ve korumaya çalışan bir dost oldu tüm yol boyunca.

Dallardan kuşburnu toplayıp ufak atıştırmalar yaparak ve zaman zaman karşılaştığımız çöpleri elimizden geldiğince toplayarak yola devam ettik. Patikadan uzaklaşarak ağaçların arasından kendimize yeni yollar bulmaya çalıştık. Birkaç kez dönüp aynı noktaya çıksak da, genel olarak istediğimiz doğrultuda ilerlemeyi başardık.

Gece yaklaşmış ve geri dönmeye niyetlenmişken, önümüze çıkan bir tepe ile yürüdüğümüz yolun sonlandığı bir noktaya varmıştık. Bu tepeyi aşmak için ya araç yolunu bulup oradan devam etmek ya da tepenin diğer yanındaki dereyi takip etmek gerekiyordu. Biz zor olanı seçtik ve ekip dayanışmasıyla her birimiz dereyi aştık. Karanlıkta zaman zaman geçit vermez gibi görünen sık dallar yolumuzu kesiyor, bazısı yapraklarıyla, bazısı da dikenleriyle ellerimizi, yanaklarımızı okşuyordu. Pek çok canlının yuvasına çekildiği, bazılarınınsa güne henüz yeni başladığı o sıralarda, beş dakikalık sessiz bir mola verdik. Ay ışığının altında yere uzanıp bilinmezlik, belki bir parça tedirginlik ama çokça huzur ve yaşam dolu geceyi ve ormanı dinledik. Biz hem birlik halinde bir bütün ve bir güç idik, hem de gecenin ürperten güzelliğinde ayrı ayrı hepimiz kendi deneyimlerimizi yaşamaktaydık.

Yola tekrar koyulup, yürüdüğümüz ilk patika ile yeniden kavuştuk ve aracın yanına ulaştık. Artık dinlenmek için kalmayı planladığımız Vize’nin Develi köyüne doğru yola koyulabilirdik. Ulaştıktan ve eşyalarımızı boşalttıktan sonra; sobayı yakıp yanımızda getirdiğimiz erzakları paylaşarak yedik.

Ertesi gün, hem doğanın içinde, hem de gündelik yaşamda ihtiyaç duyabileceğimiz en yaşamsal bilgilerden oluşan kısa bir ilk yardım eğitimi aldık. Ardından ip-düğüm tekniklerine çalıştık ve doğada ip kullanarak yapabileceklerimizin ufak bir kısmını, teorik olarak da olsa ele aldık.

İyi yaşanmış, deneyim dolu iki günün verdiği enerji ile, öğrendiklerimizi geliştirmeye, tecrübelerimizi arttırmaya ve aktarmaya kararlı olarak dönüşe geçtik.

Etkinlik Tarihi:
Cumartesi, Kasım 21, 2015 - 09:15 - Pazar, Kasım 22, 2015 - 18:15

Bu içeriği paylaş!

Doğa nedir? Evimizdir." data-share-imageurl="https://aktiffelsefebakirkoy.org/sites/default/files/doga_kapak.jpg">