all

ve bir orman gibi kardeşçesine,

bu hasret bizim...”

Nazım Hikmet Ran

Ünlü şair Nazım Hikmet’in “Davet” isimli şiirindeki o dizeleri sık sık tekrarlamalı… Hatta akıldan hiç çıkarmamalı… Çünkü en çok ihtiyaç duyduğumuz derin bir felsefe barındırıyor içinde…

“Davete icabet gerek” diyerek Bakırköy Aktiffelsefe olarak 21 Şubat 2016 Pazar sabahı Maşukiye’ye doğru yola koyulduk. Yaklaşık 2 saat sonra yeşilin kucağındaydık.

En son yaptığımız keşifte Kocaeli’nin Kartepe ilçesine bağlı Maşukiye, bembeyaz bir kar örtüsüyle karşılamıştı bizleri. Bu kez, kar yoktu. Yağmur da yağmadı…

Ormanın içlerine doğru yürüdük.

Doğa yürüyüşü boyunca yeşilin binbir tonuyla karşılaştık. Patikalardan çıkarken, karşıdaki dağın manzarası, yıllarca TRT’de yayınlanan “Resim Sevinci”nin ünlü ressamı Bob Ross’un fırçasından çıkmış gibiydi. Yeşilin tonları, açıktan koyuya, koyudan açığa büyük bir ahenkle karışmıştı birbirine…

Yolumuzun üstünde bizi bekleyen rengarenk çiçeklere de merhaba dedik.

Güzel havaya aldanıp zamansız çiçek açan ağaçlar da gördük. Mola verdiğimiz yerde o ağaçlardan biri vardı, bembeyaz çiçekleriyle “bahara hazırım” diyen erik ağacına üzülsek mi sevinsek mi bilemedik.

Ne beton vardı, ne korna sesi… Ne de ağacı görünce gözleri para hırsıyla kamaşanlar…

Doğayla baş başaydık.  Zorlanınca, birbirimizden destek aldık. Geçmek zorunda olduğumuz bir de dere vardı. İki tarafa halat gerdik… Halatlara tutunup, kalaslar üstünde yürüyerek tek tek karşıya geçtik. Belki de dayanışmayı en çok hissettiğimiz, cesaretimizi en çok sınadığımız dakikalar da bunlar oldu.

Dik yamaçlardan, patika yollardan ilerleyerek parkurumuzu tamamladık. Kar ve yağmur gibi zorlayıcı hava şartları olmayınca, yürüyüşümüz tahminimizden erken bitti.

Farklı bir yönden beldenin asfalt yoluna indik. Aracımız bizi bekliyordu. Bizleri merkeze götürdü. Yorgunluğumuzun üstüne içtiğimiz sıcak, demli çaylarla gezimiz son buldu. Aracımıza yerleşip, İstanbul’a doğru yola çıktık.

Doğanın iyileştirici ve öğretici enerjisiyle, kardeşlik duygumuz pekişmiş olarak evlerimize döndük.

Etkinlik Tarihi:
Pazar, Şubat 21, 2016 (Tüm gün)

Bu içeriği paylaş!

“Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür

ve bir orman gibi kardeşçesine,

bu hasret bizim...”

Nazım Hikmet Ran

Bir parça yeşile bile hasret bırakılan, ağaca olduğu kadar birbirilerine karşı da yabancılaşmaya mahkum edilen şehir insanı için tabiat ana, unuttuğumuz değerleri hatırlatmak adına hala açık bir kitap gibi bizleri bekliyor." data-share-imageurl="https://aktiffelsefebakirkoy.org/sites/default/files/masukiye-gezisi-boyutlandirilmis6_0.jpg">